Nihn Bihn #3

6 maart 2017 - Ninh Hải, Vietnam

YES.....Onze mol zit er nog in . De internet verbinding is hier heel slecht na een half uur hadden we alleen nog maar de executie gezien. Morgen in Hanoi maar de rest van de aflevering kijken.

Vandaag zijn we naar het grootste national park van Vietnam geweest. Vanuit de Home stay werd geadviseerd om voor een hele dag een privé taxi te huren. Deze brengt je dan naar het park, gaat met je mee en blijft op je wachten.
Het park is echt een regenwoud waar je op bepaalde plekken zelfstandig kan rondlopen. Melle vond het helemaal geweldig om er rond te lopen (en Tigo sjouwt er wel achteraan). Kon hij voor even helemaal de Freek uithangen.

Daarna zijn we met een enorme omweg naar een drijvende stad gereden. De taxichauffeur wist duidelijk niet waar het was. Met de weg naar het park had hij ook al de grootste moeite.

Daar aangekomen werden we naar een boot gedirigeerd. Om een stuk te varen. We hadden in de Lonely planet gelezen dat dit klopte. We hebben een paar huisjes gezien. Maar geen stad. Laat staan een drijvende. Was niet helemaal van wat we er van verwachten.
Het was leuk om voor even het echte Vietnam te zien zonder toerisme. En dan merk je pas hoe arm dit land is.

In dit deel van Vietnam kan eigenlijk nog niemand engels. Op een enkeling na. Hierdoor is communiceren heel lastig. Vaak is het maar gokken of ze ons begrijpen en of het goed komt. Hierdoor hebben we pas kunnen lunchen toen we terug waren bij onze Home stay om 16.30.

We hebben de middag weer afgesloten met een biertje en een ijsje voor de jongens bij het meer. Een halve liter Tigerbeer. Na onze mening het lekkerste bier hier en kost 25.000 VD (€1,05). Wat hier al een duur biertje is.

1. Annemieke:
    7 maart 2017
    Kreeg de link van Jose. Wat leuk om jullie verhalen te lezen. En gaaf dat jullie naar Vietnam zijn gegaan. Voor ons precies 20 jaar geleden dat we daar waren. Toch heel herkenbaar. Wij gaan dit jaar naar Laos. Soort buren dus. Geniet van jullie prachtige reis. Doe ik vanuit de trein met jullie foto's! Groetjes Annemieke