Nihn Bihn #2

5 maart 2017 - Ninh Hải, Vietnam

Toen we vanmorgen wakker werden regende het. Terwijl het al ruim 20 graden was. Dit samen met hoge luchtvochtigheid leek het net de Bush van Burgers Zoo. Maar dan in het echt!
Na het ontbijt was het gelukkig droog. Snel de lange broek verwisseld voor een korte broek. Want het werd snel warm.
We hadden via de Homestay fietsen geregeld en hebben de omgeving per fiets verkend. Melle bij mij achterop en Tigo in de apiezak ( ze hadden maar 1 kinderzitje).

`s Ochtends echt heerlijk rond gefietst en genoten van het uitzicht. De bergen, rijstvelden, ijsvogeltjes, vissen en lelievelden. Echt allemaal even prachtig.
Tussen door hebben we een kopje koffie gedronken bij een resort. Deze lag ver van de grote weg verscholen tussen de rijstevpelden.

Vanmiddag zijn we met een bootje de rivier afgevaren. Of liever gezegd we hebben ons laten rondvaren.
In totaal een tocht van 2 uur. Waar we langs rijstevelden, bergen en door grotten voeren. Allemaal even adembenemend.
Daarna mochten de jongens weer een ijsje uitzoeken en wij weer een biertje. Tigo vindt de aandacht die hij krijgt van de Vietnamezen steeds leuker. Zo krijgen ze regelmatig snoepjes, fruit en kadootjes. Melle moet er niet zoveel van weten.

Vanavond weer heerlijk gegeten. Vis in bananenblad met knoflook, chilli en citroengras. Als de jongens op bed liggen, gaan Janneke en ik WIDM kijken via uitzending gemist. Een heerlijke afsluiter van een heerlijke dag!

1. Coos:
    5 maart 2017
    Wat prachtig en wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten!