Phu Quoc #2

19 maart 2017 - Thành phố Phú Quốc, Vietnam

Janneke en ik hebben gister weer de bevestiging gekregen dat we het moeilijk vinden om een hele dag niets te doen.
Dus vanochtend zijn we met de taxi naar het grootste dorp van Phu Quoc gereden om maar weer eens een markt te bezoeken, 'we love it'.
We hebben weer allemaal bijzondere dingen gezien. En ons wederom verbaast over het dieren welzijn. Zo zagen we dat een (net verkochte) eend gewoon op zijn kop in een plastic zakkie werd gedaan. Alsof het een kilootje appels is. Of kikkers die met z'n 10en aan elkaar zijn gebonden.

Het is hier zo warm dat het zweet bij ons over de rug liep. Dus na een klein uurtje snel een taxi terug naar het hotel genomen. Het was echt niet te doen.

Terug gekomen bij het hotel waren onze "Freeks" aan het rond scharrelen bij het zwembad. Horen Janneke en ik ineens: 'papa en mama ik heb een duizendpoot gevonden'. Echt een serieus beest. Dat wormpje er naast was al 5 cm.
En hij is nog best giftig. De locals waren er serieus bang voor, ze hebben hem meteen dood gemaakt... "very dangerous..."

Hier kan je overal vis van de BBQ eten, voor weinig. Gister hadden we aan 1 Redsnapper niet genoeg. We hadden namelijk niet gedacht dat de jongens het lekker zouden vinden.
Dus vandaag maar 2 vissen besteld. Weer een Redsnapper en een Yellowtail vis. En voor papa en mama nog extra inkvis en reuze garnalen. Alles was weer schoon op.
Samen met het drinken moesten we 377.000 VND betalen. Omgerekend 15,70 euro.

1. Harrie:
    19 maart 2017
    Dat wordt straks wel afkicken met al dat lekkere eten . Ziet er heerlijk uit.
  2. Aaf:
    20 maart 2017