Nihn Bihn #1

4 maart 2017 - Ninh Hải, Vietnam

Vandaag weer een reisdag. We zijn met de trein van Hanoi naar Nihn Bihn gereisd. Een reis van 2,5 uur. Goed te doen dus, al was het voor Melle en Tigo wel een opgave.

Het hotel in Hanoi had gister voor ons al kaartjes geregeld voor de trein. In Vietnam is dit niet zo makkelijk als bij ons.
We moesten om 8.00 klaar staan. Een taxi heeft ons van het hotel naar het treinstation gebracht. En hij heeft niet omgereden of ons te veel laten betalen.
Aangekomen in Nihn Bihn moesten we nog een klein stukje met de taxi naar het nabijgelegen dorpje Tam Coc. Onderweg daarnaartoe reden we zo het berglandschap in. Echt heel mooi!

We slapen in een Homestay, een prachtig minihotel met een veranda en een tropische tuin. Heerlijk voor de jongens, kunnen ze lekker rondrennen. Totdat Tigo een muisje op zijn voet had...Hij heeft het uitgegild....En nu ziet hij in ieder blaadje een muisje...Doodsbang...Arm jong...

Janneke's wol zit helemaal in de war. Vanmiddag is ze bezig geweest om hier weer een bol van te maken. Meteen 5 Vietnamese vrouwtjes om haar heen die haar geholpen hebben.

Na een uurtje slapen hebben we het stadje verkend. En op een terrasje een biertje gedronken en de jongens een ijsje. Morgen gaan we een boottocht over het meer maken, langs het karstgebergte.

1. Marja:
    4 maart 2017
    Ach, die arme Tigo.
  2. Jose:
    4 maart 2017
    Ik moest heel hard lachen om janneke's wol die in de war zit