Hanoi #5

3 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

Hoi Allemaal,

Vandaag was het nog warmer dan gister. Zo rond de 27 graden met een koel windje. Heel aangenaam dus.
Vanmorgen hebben we rustig rond gelopen met als doel de Dong Xuan Market. Hier heeft Janneke haar hart op kunnen halen met het maken van foto's.

Na de markt hebben we een kopje koffie gedronken bij een koffiebar. Vietnam heeft echt een koffiecultuur. Ze drinken de hele dag door koffie. Warm (met gecondenseerde melk) of koud met ijs erin. Allemaal super sterk. Zo sterk dat het stroperig is. En ik het zelfs bijna niet lekker meer vind.
Als middageten hebben Janneke en ik venusschelpen met limoengras en chilli gegeten en de jongens gewoon een broodje.

Na het middagtukje van Tigo hebben we een Cyclo gehuurd (fiets taxi). Uiteraard moest er eerst flink onderhandeld worden.Met daarbij alle technieken zoals weglopen en terug geroepen worden. Dit kan je wel overlaten aan Janneke. Ze vroegen eerst 800.000 VD. En Janneke kwam uit op 250.000 VD (omgerekend zo'n €10,-).

We hebben avond gegeten in ons favoriete restaurantje 'aubergine café'. Heerlijke loempia's, crispy inktvis met sesam, knoflook en koriander en gebakken tofu met caramel, citroengras en chili gegeten.
De jongens een pannenkoek.

Vanavond hebben we de tassen gepakt. Morgen reizen we met de trein van 9.00 naar Nihn Bihn. We verwachten rond de middag aangekomen bij onze Home Stay.

1. Aaf:
    3 maart 2017
    Oh wat moet dat heerlijk zijn, nu zo lekker warm! En wat ziet dat eten er heerlijk uit. Het water loopt me gewoon in de mond. Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! Kus uit Ulft
  2. Harrie:
    3 maart 2017
    Nog een plekje vrij in de koffer?? Dan kom ik eraan
  3. Coos:
    4 maart 2017
    Lieve schatten, wat geniet ik van jullie verhalen en foto's! Ik maak een beetje mee wat jullie beleven: de geuren ruiken en de straatgeluiden horen. Nog heel veel mooie dagen!
    Dikke kus!