Saigon #2

14 maart 2017 - Bến Thành, Vietnam

Gister hadden we een tourtje naar de Cu Chi tunnels geboekt. Het zou een uurtje rijden zijn van ons hotel. Door de verkeersdrukte was dit uiteindelijk 2 uur.

De Cu Chi tunnels zijn onderdeel van het beruchte tunnelstelsel uit de Vietnamoorlog. Ze hebben een totale lengte van meer dan 250 kilometer. Omdat de grond in de regio Cu Chi zo hard is kon er wel 3 niveau's aan tunnels gegraven worden. Op 3, 7 en 10 meter diep.

Bij de tunnels waren wij duidelijke niet de enige. Het was echt super druk en onze gids had haast. Achteraf niet heel geschikt om deze tour met de jongens te doen.
Het is indrukwekkend om te zien in welke omstandigheden mensen geleefd hebben in de tunnels. En welke boobytramps er gemaakt zijn door de Vietcong.
Eventueel zouden we ons kunnen leven op de schietbaan. Waar je met verschillende wapens kan schieten. Dit hebben we maar niet gedaan. Het voelde gek om dit op een plek te doen waar hevig gevochten is en veel mensen gedood zijn. We hebben wel even gekeken. De jongens vonden het maar niets!

Om 14.30 waren we weer in het hotel. En allemaal kapot! Savonds zijn we alleen nog even wezen eten en daarna vroeg naar bed.

Vanmorgen zijn we naar het oorlogsmuseum geweest. De jongens hebben hun ogen uitgekeken bij de helikopters, tanks, vliegtuigen, afweergeschot.

Binnen was een kinderspeelruimte. Janneke en ik hebben om en om rustig het museum kunnen bekijken. Hele explicite beelden die echt niet geschikt zijn voor Melle en Tigo. En de jongens hebben heerlijk kunnen spelen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Harrie:
    14 maart 2017
    Jos. Maar goed dat je niet claustrofobisch bent. Hebben ze je er weer uit moeten takelen?
  2. Jos:
    15 maart 2017
    Zo ongeveer wel. Toen dat luikje dicht zat. Dacht ik even dat ik vast zat. Er was zo weinig ruimte dat ik mijn benen eigelijk niet kwijt kon.
  3. Jose:
    18 maart 2017
    Toch niet geschoten janneke? Ik snap het wel. Moet vreemd zijn. Groetjes daar! (Ik lees weer even bij)